پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150626
۳ سناريوي جديد گازي ايران
تاریخ انتشار : 1393/12/06 13:28:44
نمایش : 1126
مدير برنامه‌ريزي شرکت گاز با تشريح سه سناريوي توسعه‌اي صنعت گاز، گفت: تا ۳ سال آينده تمامي شهرها و روستاها به شبکه گاز متصل مي‌شوند تا در مجموع بيش از ۲۵ ميليون خانوار از نعمت گاز بهره مند شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،  حسن منظتر تربتي در تشريح برنامه هاي جديد توسعه صنعت گاز همزمان با افزايش ظرفيت توليد گاز در پارس جنوبي، گفت: افزايش سهم گاز طبيعي در سبد انرژي کشور مهمترين برنامه محوري براي توسعه صنعت گاز است.

مدير برنامه ريزي شرکت ملي گاز با اعلام اينکه هم اکنون حدود ۲۲ ميليون خانوار ايراني از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند، تصريح کرد: اين در حالي است که با افزايش توليد گاز در پارس جنوبي، گازرساني بيشتر به مشترکان خانگي شهري و روستايي در دستور کار قرار گرفته است.

اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه مطابق با برنامه زمان بندي تا سه سال اينده در مجموع بيش از ۲.۵ ميليون مشترک شهري و روستايي جديد از خدمات گازرساني بهره مند خواهند شد، اظهار داشت: از اين رو در مدت سه سال تعداد کل مشترکان گاز طبيعي خانگي به ۲۵ ميليون خانوار افزايش مي يابد.

تربتي با بيان اينکه با افزايش گازرساني به مشترکان حانگي و روستايي مصرف سوخت مايع به ويزه نفت سفيد و گاز مايع "ال. پي. جي" به حداقل کاهش مي يابد، تبيين کرد: بر اين اساس ظرفيت مازاد بيشتري بريا صادرات فرآورده هاي نفتي فراهم خواهد شد.

مدير برنامه ريزي شرکت ملي گاز با يادآوري اينکه در کنار گازرساني به مشترکان خانگي شهري و روستايي تحويل گاز بيشتر به صنايع انرژي بر و به ويژه پتروشيمي‌ها در دستور کار قرار گرفته است، بيان کرد: در کنار تامين گاز مشترکان صنعتي، نيروگاه ها و صنايع، افزايش حجم صادرات گاز ايران از ديگر سناريوي هاي توسعه صنعت گاز کشور است.

وي با اعلام اينکه هم اکنون تجارت گاز کشور مثبت است اما افزايش صادرات گاز ابتدا با اولويت کشورهاي حاشيه خليج فارس در صدر برنامه هاي صنعت گاز قرار گرفته است، گفت: از سوي ديگر افزايش حجم تجارت خارجي گاز کشور از يک درصد فعلي به بيش از ۱۰ درصد از ديگر برنامه هيا در دست اجرا است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه بايد در قالب يک برنام بلند مدت حجم صادرات گاز طبيعي کشور به ۲۵۰ تا ۳۰۰ ميليون مترمکعب در روز افزايش يابد، خاطرنشان کرد: در مجموع بايد سهم گازدر سبد انرژي کشور به ۷۵ تا ۷۶ درصد افزايش يابد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html